lørdag den 13. maj 2017

Hej Danmark 🙏🏼😍

Om præcis seks dage står vi atter i Danmark og et halvt år er gået. Et halvt år med masser af oplevelser, faglige og personlige udfordringer og udvikling. Vi glæder os til at komme hjem. Den sidste uge har vil talt en hel del om, hvad det er vi glæder os til, og der er meget. Vi glæder os f.eks. til at komme hjem til et velfungerende køkken med vores egne ting, et køkken hvor vi ikke altid lige skal tjekke vores ting og madvarer for myre, inden vi kan bruge det. Vi glæder os til at der ikke hvert andet øjeblik lige løber en kakerlak hen over gulvet, og så glæder vi os til at vi ikke konstant render rundt og sveder. Men helt grundlæggende glæder vi os til at komme hjem til venner og familie igen og dele en masse knus og kram ud.

Ligeså vel som det er vigtigt at forberede sig på afrejsen til et halvt år i udlandet er det også vigtigt at forberede sig på at komme hjem igen. Vi har haft helt forskellige tanker og følelser omkring vores hjemrejse og fundet ud af at der skal være plads til det og at det er vigtigt at vi har kunnet rumme hinandens tanker og følelser omkring det.

Louise skriver:
Indtil for ca en uge siden var jeg slet ikke klar til at tage hjem og gik egentlig rundt og var lidt små nervøs for om jeg kunne finde mig til rette i Danmark igen. Jeg har hele vejen igennem følt mig vanvittig godt tilpas her på Bali, jeg føler mig godt tilpas med menneskerne, naturen, kulturen og livet her på Bali, og synes lige pludselig ikke at Danmark trak særlig meget i mig. Ikke lang tid efter vores ankomst, tilbage i december måned, gik jeg rundt og legede med tanken om at flytte hertil for et år eller to og havde det ikke været fordi jeg har en uddannelse der hjemme som jeg skal gøre færdig, så var chancen for at jeg var blevet relativ stor.
Men hjemrejsedatoen er sat og brugte en uges tid på at tale lidt fornuftigt med mig selv. Samtidig fik jeg sat ord på min nervøsitet, fik sagt det højt og talt om det, hvilket i virkeligheden nok gjorde hele udfaldet. Maja lyttede og anerkendte mine tanker og følelser, som gjorde at jeg nu kan sige at jeg er klar, min trommehinde er helet, der er givet grønt lys fra lægen om at jeg må flyve og at jeg virkelig glæder mig til at komme hjem til familien og Danmark. 😃👏🏼

Maja skriver:
I modsætning til Louise har jeg følt at der var en masse der trak i Danmark. En kæreste, som jeg skal flytte sammen med, en nevø jeg ikke har mødt endnu og så elsker jeg København om sommeren og som tidligere skrevet venner og familie.
Jeg har virkelig nydt at være på Bali, fået sindssygt mange gode oplevelser, som jeg ikke havde fået i en dansk praktik og dermed også udviklet mig både fagligt, men i den grad også personligt. Jeg ville aldrig bytte dette halve år ud for noget andet og har hele tiden været så glad for at Louise og jeg kæmpede til det sidste og fik det hele til at gå op i en højere enhed, så vi kunne komme afsted.
Jeg må dog indrømme at da jeg har boet i udlandet af to omgange før (inden for Europas grænser, i Frankrig) er jeg her på falderebet ved at være mættet af at bo i udlandet og glæder mig i den grad til at have kæreste, venner og familie tæt på. Og så glæder jeg mig helt enormt til dansk mad og det danske supermarkeds indkøbsmuligheder, som jeg synes er noget mere nuanceret end, hvad i har fundet frem til her på Bali 😋
Alt i alt rejser jeg hjem med en god følelse i maven, en hel del oplevelser og erfaringer rigere.
Så tak for denne gang Bali, tror jeg godt jeg kan sige på vores begges vegne

 🌺🌴☀️





1 kommentar:

  1. Det er heldigt, for vi er også rigtig mange der glæder os til at få jer hjem. Jeg vil savne jeres små updates her, det har været fornøjeligt at læse med. <3 Knus mor Lisbeth

    SvarSlet